Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Αυξήθηκε η ανάγνωση των εφημερίδων χάρης στο διαδίκτυο


Οι κυκλοφορίες των εφημερίδων μειώθηκαν τον περασμένο χρόνο, το κοινό όμως που τις διαβάζει αυξήθηκε χάρη στις διαδικτυακές εκδόσεις τους. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της Διεθνούς Ένωσης Εφημερίδων και Εκδοτών (WAN-IFRA), όπως εξάγεται από έρευνα η οποία δημοσιοποιήθηκε στο ετήσιο συνέδριο της Ένωσης στη Βιέννη πριν από λίγες ημέρες. 


«Η κυκλοφορία είναι όπως ο Ηλιος συνεχίζει να ανεβαίνει στην Ανατολή και να πέφτει στη Δύση», δήλωσε ο Κριστόφ Ρις, πρόεδρος της Ένωσης η οποία εκπροσωπεί περισσότερες από 18.000 εκδόσεις, 15.000 ιστοσελίδες και 3.000 ενημερωτικούς ομίλους σε 120 χώρες. Ο Ρις στην ομιλία του επικεντρώθηκε σε έξι τομείς-κλειδιά: τις αλλαγές στην κατανάλωση των ΜΜΕ, τις οικονομικές εξελίξεις, την κυκλοφορία των εφημερίδων και τον αριθμό των τίτλων, τη διαφήμιση, τα έσοδα και το Διαδίκτυο έναντι των κινητών τηλεφώνων.

Μέσα που επιλέγουν οι πολίτες για ενημέρωση
Μέχρι τώρα η έρευνα γινόταν κάθε χρόνο από το 1988 σε 200 χώρες, αλλά φέτος δόθηκε βάρος στις 69 χώρες που εκπροσωπούν το 90% της παγκόσμιας βιομηχανίας ΜΜΕ όσον αφορά την κυκλοφορία και τα διαφημιστικά έσοδα.
Η μέτρηση έγινε σε λεπτά ανά ημέρα και τα μέσα που επιλέγουν οι πολίτες για ενημέρωση ποικίλλουν από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ η τηλεόραση κυριαρχεί, στην Αυστρία το 1/3 των πολιτών επιλέγουν το Διαδίκτυο, ενώ η ψηφιακή ενημέρωση είναι ελάχιστη στη Ρωσία. Οσο για το ραδιόφωνο συνολικά έχει μειωθεί κατά 23% από το 2006 ο αριθμός των ανθρώπων που ακούν - αντίστοιχα, οι εφημερίδες έχουν πολύ μικρότερη πτώση, 7%.

Μείωση κυκλοφορίας των εφημερίδων.. αύξηση όμως στο internet
Η κυκλοφορία των καθημερινών εφημερίδων έπεσε από 528 εκατ. το 2009 σε 519 εκατ. το 2010, μείωση 2%. Αυξήθηκε όμως πολύ περισσότερο η αναγνωσιμότητα αυτών των τίτλων στις διαδικτυακές εκδόσεις τους.
Πάντως, με όρους αναγνωσιμότητας, οι εφημερίδες διαβάζονται από 2,3 δισ. ανθρώπους κάθε μέρα, δηλαδή 20% περισσότερους από 1,9 δισ. ανθρώπους που διαβάζουν ειδήσεις στο Διαδίκτυο. Οπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθυντής των «New York Times» Τζιμ Ρόμπερτς, «έχει ενδιαφέρον πως αλληλοτροφοδοτούνται η έντυπη και διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας. Το γεγονός ότι χρεώνουμε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο από έναν αριθμό άρθρων και άνω, μας επιτρέπει να επενδύσουμε στην ερευνητική δημοσιογραφία».

πηγή Α.Π.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...