Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

Οι εφημερίδες αποτελούν καθημερινό μέσο ενημέρωσης


Οι εφημερίδες αποτελούν καθημερινό μέσο ενημέρωσης για 2,3 δισ. ανθρώπους έναντι 1,9 δισ. που καταφεύγουν στο Διαδίκτυο. Μια πλειάδα "αστικών μύθων" περί κατάρρευσης του Τύπου παγκοσμίως καταρρίπτει έρευνα της Παγκόσμιας Ενωσης Εφημερίδων
(WAN-ifra) αναφορικά με το μέλλον των εφημερίδων και την επέλαση του Ιντερνετ στην κοινωνία. Ανεξάρτητα από τα όσα λέγονται και γράφονται περί επικράτησης του Διαδικτύου επί του έντυπου Τύπου, η έρευνα με τίτλο "Τάσεις στην παγκόσμια αγορά εφημερίδων" καταδεικνύει το ακριβώς αντίθετο.

Οι εφημερίδες φτάνουν σε περισσότερους πολίτες από ότι το Ιντερνετ, καθώς κατά μέσον όρο ημερησίως διαβάζονται από 20% περισσότερους αναγνώστες σε όλο τον κόσμο σε σχέση με εκείνους που ενημερώνονται ηλεκτρονικά. Η καθημερινή κυκλοφορία των εφημερίδων πέφτει στα 519 εκατ. φύλλα έναντι 528 εκατ. το 2009 (-2%), με τη διαρροή να έχει πραγματοποιηθεί υπέρ των διαδικτυακών τίτλων των εφημερίδων. Σε επίπεδο αναγνωσιμότητας, ο Τύπος παγκοσμίως συγκεντρώνει 2,3 δισ. αναγνώστες έναντι μόλις 1,9 δισ. επισκεπτών του Διαδικτύου από κάθε γωνιά του πλανήτη. Η κυκλοφορία παρουσιάζει διακυμάνσεις ανάλογα με την ήπειρο: στην Ασία σημειώνεται αύξηση κατά 7% και στη Λ. Αμερική κατά 2%.

Αντίθετα, ο Τύπος πέφτει στην Ευρώπη κατά 2,5% - μάλιστα στις δυτικές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου η μείωση της κυκλοφορίας αγγίζει το 12%. "Κατακόρυφο" κάνουν οι κυκλοφορίες στη Β. Αμερική, καθώς οι επιδόσεις -κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες- επιβραδύνουν με ρυθμό 11%. Ο αριθμός των τίτλων σε παγκόσμια βάση αυξήθηκε κατά 200 το 2010, αγγίζοντας τους 14.853, ωστόσο ο ρυθμός αύξησης παρουσιάζει επιβράδυνση λόγω των συγχωνεύσεων και της αναστολής εκδόσεων μη κερδοφόρων τίτλων της οικογένειας του free press.

Η αναγνωστική συνήθεια εφημερίδας παραμένει υψηλά στις προτιμήσεις των Ισλανδών, καθώς 9 στους 10 ενηλίκους διαβάζουν καθημερινά έναν τίτλο.
Ακολουθούν οι Ιάπωνες, το 92% των οποίων αντλεί καθημερινή ενημέρωση από το χαρτί, οι Νορβηγοί, οι Σουηδοί και οι Ελβετοί (82%) και οι κάτοικοι της Φινλανδίας και του Χονγκ Κονγκ (80%).Τα διαφημιστικά έσοδα των εφημερίδων πέφτουν ανάλογα με τους ρυθμούς της ύφεσης, ήτοι κατά 3% σε σχέση με πέρυσι και κατά 23% την τελευταία 5ετία. Στη Δυτική Ευρώπη η δυνατότητα απορρόφησης εσόδων από διαφήμιση απομειώθηκε κατά 2% σε σχέση με πέρυσι και κατά 12% την τελευταία πενταετία.

πηγή Α.Π.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...