Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

Οι χώρες με την υψηλότερη αναγνωσιμότητα εφημερίδων


Η χώρα με την υψηλότερη αναγνωσιμότητα εφημερίδων είναι η Ισλανδία (96%) και ακολουθούν η Ιαπωνία με 92%, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Ελβετία (82%) και η Φινλανδία με το Χονγκ Κονγκ (80%). 


Οπως παρατηρεί ο Ρις, η μέση παγκόσμια κυκλοφορία είναι 17.000 αναγνώστες ανά εφημερίδα. «Οι εφημερίδες έχουν να κάνουν με τις κοινότητες, είτε από θέμα γεωγραφίας είτε από θέμα ενδιαφερόντων», λέει. «Οι εφημερίδες συνεχίζουν να ανθούν εάν ικανοποιούν αυτές τις κοινότητες». Για να επιβιώσουν όμως χρειάζονται και διαφημιστικά έσοδα, τομέας στον οποίο η τάση δείχνει την ενίσχυση του Διαδικτύου. Ωστόσο, παρότι τα διαφημιστικά έσοδα για τις εφημερίδες μειώθηκαν λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, η πτώση φαίνεται να επιβραδύνθηκε το 2010 καθώς ήταν μόνο 3%.

Τα ΜΜΕ σε όλο το κόσμο
Τα ΜΜΕ από τα οποία επιλέγουν να ενημερώνονται οι πολίτες σε όλο τον κόσμο ποικίλλουν. Η κυκλοφορία των εντύπων αυξάνεται στην Ασία αλλά περιορίζεται σε ώριμες αγορές στη Δύση. Ο αριθμός των τίτλων ενισχύθηκε παγκοσμίως. 

Τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζουν οι δωρεάν εφημερίδες, free-press καθώς η κυκλοφορία τους μειώθηκε από τα 34 εκατ. το 2008 στα 24 εκατ. το 2010. Για τους διαφημιστές, οι εφημερίδες είναι πιο αποτελεσματικές και δυναμικές από άλλα ΜΜΕ, αφού φτάνουν σε περισσότερους πολίτες από ότι το Ιντερνετ. 

Σε μια ημέρα οι εφημερίδες διαβάζονται από 20% περισσότερους αναγνώστες σε όλο τον κόσμο σε σχέση με εκείνους που ενημερώνονται από το Διαδίκτυο. Τα έσοδα από τις διαδικτυακές διαφημίσεις δεν αντισταθμίζουν τα διαφημιστικά έσοδα που έχασαν τα έντυπα. Τα social media αλλάζουν αντιλήψεις και διαδικασίες για τη συλλογή και διασπορά του περιεχομένου τους. Όμως ακόμη αναζητείται το νέο μοντέλο προκειμένου οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί να αποκομίσουν έσοδα από τη χρήση τους.

πηγή Α.Π.Ε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...