Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας παρέμειναν και το 2011 ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στα ΜΜΕ, επενδύοντας στην ευρεία προβολή των υπηρεσιών τους από τα Μέσα, ακόμα και κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ακολουθώντας τους κανόνες του μάρκετινγκ. Με δαπάνη που ξεπέρασε τα 97,36 εκατ. ευρώ, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αποτελούν όχι μόνο τον πρώτο διαφημιζόμενο, αλλά και τον ισχυρότερο, αφού το δαπανηθέν ποσό αντιστοιχεί στο 6,11% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στα Μέσα για το 2011, ενώ είναι μειωμένο κατά 9,12% έναντι του 2010.
Η κινητή τηλεφωνία καθώς και η δεύτερη κατά σειρά κατηγορία, όσον αφορά το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης του 2011, οι οικονομικοί Οργανισμοί, είναι οι μόνες δυο κατηγορίες με μερίδιο υψηλότερο του 5%. Το μερίδιο των οικονομικών Οργανισμών ανέρχεται σε 5,83% του συνόλου, με το σχετικό ποσό να ξεπερνά τα 92,85 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 17,73% έναντι του 2010.
Η πρώτη πεντάδα των μεγαλύτερων κατηγοριών διαφημιζομένων στα ΜΜΕ κατά το 2011 συμπληρώνεται από τις εκδόσεις με κονδύλι 73,86 εκατ. ευρώ και μερίδιο επί του συνόλου 4,63% (μείωση 21,12%), τη διασκέδαση με 66,77 εκατ. ευρώ και μερίδιο 4,19% (μειωμένη 24,74%) και τα επιβατικά αυτοκίνητα με 61,95 εκατ. ευρώ και μερίδιο 3,89% (πτώση 16,68%). Αξίζει να επισημανθεί ότι η διαφημιστική δαπάνη των πρώτων πέντε κατηγοριών στα ΜΜΕ αποτελεί το 24,64% της συνολικής δαπάνης το 2011, επί συνόλου 70 διαφορετικών κατηγοριών. Η δαπάνη της πρώτης δεκάδας ανέρχεται στο 41,13%. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στην κατηγορία Δημόσιο, η οποία βρίσκεται στη 18η θέση της συνολικής λίστας με το ποσό που δαπανήθηκε να ανέρχεται στα 34,32 εκατ. ευρώ αποτελώντας το 2,15%.
Το βασικό επικοινωνιακό όχημα για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ήταν η τηλεόραση, στην οποία δαπανήθηκε το 67,28% του ποσού, ενώ το αμέσως επόμενο μεγαλύτερο μερίδιο, 13,99%, επενδύθηκε στις εφημερίδες. Στα περιοδικά δόθηκε το 9,47% και στο ραδιόφωνο το 9,26%. Αντίθετη κατανομή εμφανίζει η δαπάνη των οικονομικών Οργανισμών, οι οποίοι επέλεξαν ως βασικό επικοινωνιακό όχημα τις εφημερίδες, δαπανώντας στο μέσο το 55,56% του ποσού που δόθηκε για διαφήμιση. Σε ό,τι αφορά τις λοιπές επιλογές των οικονομικών Οργανισμών το 26,16% πήγε στην τηλεόραση, το 9,79% στο ραδιόφωνο και το 8,49% στα περιοδικά.
Σε ότι αφορά τις εκδόσεις και τα επιβατικά αυτοκίνητα, η τηλεόραση αποτέλεσε το βασικό επικοινωνιακό τους όχημα, ενώ αντίθετα η κατηγορία διασκέδαση επένδυσε στην προβολή της κατά κύριο λόγο στις εφημερίδες και στα περιοδικά. Τα καταστήματα Γερμανός Cosmote είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στην τηλεόραση για το 2011, με κονδύλι το οποίο στο διάστημα Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου ξεπέρασε τα 7,39 εκατ. ευρώ. Aκολουθούν κατά σειρά το Vodafone Shops με 5,67 εκατ. ευρώ και τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών Κωτσοβολος με 4,94 εκατ. ευρώ.
Στις εφημερίδες, οι διάφορες τεχνικές και οικοδομικές εταιρείες δαπάνησαν το υψηλότερο ποσό με 7,26 εκατ. ευρώ, ακολουθούμενες από τη Mediatel με 6,95 εκατ. ευρώ και τον ΟΠΑΠ με 5,21 εκατ. ευρώ.
Στο ραδιόφωνο τα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo βρίσκονται στην πρώτη θέση με 8,08 εκατ. ευρώ δαπάνη, ακολουθούμενα από τη Vodafone με 1,51 εκατ. ευρώ και το Badminton Theater με 1,49 εκατ. ευρώ. Στα περιοδικά η εταιρεία Skytel κατέλαβε την πρώτη θέση με 9,27 εκατ. ευρώ, ακολουθούμενη από τα μέντιουμ με 8,15 εκατ. ευρώ και την εταιρεία τηλεφωνικών υπηρεσιών Athens Line με 4,76 εκατ. ευρώ.
Παρά το ότι το συνολικό ποσό της διαφημιστικής δαπάνης στα ΜΜΕ το 2011 παρουσίασε κάμψη, αρκετοί κλάδοι διαφημιζομένων αύξησαν το κονδύλι για την προβολή τους. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρουσίασε ο κλάδος των προϊόντων γεωργίας, κατά 145,25%, με το σχετικό κονδύλι να ανέρχεται στα 5,9 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε και ο κλάδος των ασφαλειών, κατά 79,29%. Το κονδύλι της διαφημιστικής δαπάνης των ασφαλειών ανήλθε το 2011 σε 12,76 εκατ. ευρώ.
πηγή Α.Π.Ε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου