Ευαγγελισμός ή Δράμεσι, όπως λέγονταν άλλοτε, ένα ξεχασμένο χωριό στην
βορειοανατολική πλευρά της Καρύστου, κτισμένο στο μέρος που λέγεται Καφηρέας ή
Κάβο Ντόρος , στο οποίο ζουν περίπου 30 κάτοικοι.
Η διαδρομή προς αυτό τον οικισμό δεν ακολουθεί την συνέχεια των υπολοίπων της περιοχής, αλλά έχει άλλη διεύθυνση καθότι είναι κτισμένο νοτιότερα σε μια παραθαλάσσια τοποθεσία. Ο δρόμος ανατολικά του Κομήτου που κατευθύνεται προς το χωριό αποτελεί για πολλούς ένα είδος «διακλάδωσης».
Την εποχή εκείνη και έπειτα τα αυτοκίνητα, καθώς τα λεωφορεία και τα φορτηγά (εκφόρτωσης ζωοτροφών, μεταφοράς προβάτων κτλ), αναγκάζονταν να επιστρέψουν και πάλι στον Κόμητο, για να συνεχίσουν την πορεία τους προς τα ανατολικά χωριά του Κάβο Ντόρου, την Αμυγδαλιά, την Πρινιά και την Σχίζαλη.
Η διάνοιξη του δρόμου, από την τοποθεσία «πύργος» μέχρι και την Εκκλησία του χωριού, το 1987, θα αποτελέσει ένα έργο που θα διευκολύνει όχι μόνο των όλων αυτών που αναφέρθηκαν αλλά συνέβαλε και στην εύκολη πρόσβαση των κατοίκων προς τα κτήματα τους.
Ιστορικό
Η χωροθέτηση της περιοχής για την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών οδήγησε στην προετοιμασία που αφορούσε την βελτίωση της υπάρχουσας οδοποιίας στις κατά τόπου θέσεις. Το 2013 και πολύ περισσότερο το 2014, η ασφαλτόστρωση, που μέχρι τότε έφτανε μέχρι τις ανεμογεννήτριες κοντά στα Αντιά, θα επεκταθεί μέχρι σε αυτό τον οικισμό και εν συνεχεία προς το Κόμητο, κατόπιν στο Καψούρι και καλύπτοντας μια διαδρομή κάπου 5 χλμ έφτασε μέχρι και το Θύμι.
Το 2017 οι εργασίες αυτές θα διευρυνθούν στο χωριό Ζαχαριά καθώς και την υπόλοιπη διαδρομή μέχρι και την Αμυγδαλιά, καλύπτοντας ουσιαστικά ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της επαρχιακής οδού.
Το χωριό Ευαγγελισμός μέσα σε αυτό το φάσμα των εργασιών, το 2014 η αρτηρία του από το Κόμητο προς τον οικισμό, θα συμπεριληφθεί μέσα στο πλαίσιο των παραπάνω εργασιών. Οι εργασίες θα αφορούν τον δρόμο μέχρι και την γέφυρα του χωριού, έτσι θα υπάρχει ένας ασφαλτόστρωση μέχρι και την είσοδο του οικισμού.
Δρόμος
Η «εσωτερική οδοποιία» του χωριού, θα παραμείνει μια χωμάτινη διαδρομή που δυσχεραίνει τις μετακινήσεις των κατοίκων εκεί, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες από τα νεροφαγώματα και τις λάσπες που υπάρχουν εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.
Οι επιδιορθώσεις και βελτιώσεις από τα χωματουργικά μηχανήματα (γκρέϊντερ) δεν είναι τίποτα άλλο παρά «παυσίπονα» για τους κατοίκους του χωριού αυτού.
Ακόμη και οι σποραδικές και μεμονωμένες τσιμεντοστρώσεις μερικών μέτρων, σε μερικά σημεία που κατά καιρούς πραγματοποιήθηκαν σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν την οδοποιία του χωριού αυτού.
Μια εργασία τσιμεντόστρωσης που συνέβη προσφάτως, (2017-18 περίπου) καταλαμβάνει μια απόσταση 200 μέτρων (και κάτι παραπάνω αυτών) από την θέση του καφενείου μέχρι και το σχολειό.
Μια ακόμη εργασία για παράδειγμα ( 2018) με εκσκαφέα «τσάπα» υπήρξε και αφορούσε την διάνοιξη ενός ήδη υπάρχοντος ή υποτυπώδους αυλακιού στο δρόμο απ το σχολείο προς το μονοπάτι, εμβαθύνοντας το καθότι τα νερά των βροχοπτώσεων δημιουργούσαν επιπρόσθετα προβλήματα από την λάσπη.
Δηλ. ουσιαστικά οι κάτοικοι διανύουν στο χωριό αυτό δρόμους μέσα σε
νεροφαγώματα, λάσπες και πέτρες, εξαιτίας των βροχών και χειμάρρων, όπως
γίνονταν τις περασμένες δεκαετίες και συνεχίζει ακόμη και το 2019.
Όσον αφορά τον δρόμο που οδηγεί από το χωριό (ανατολικά) προς την οδική αρτηρία Κόμητο-Καψούρι, στην περιοχή «πύργος» καλύπτει μια απόσταση περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων είναι ένας χωματόδρομος εδώ και 30 χρόνια, θαρρείς και είναι διατηρητέο από την «UNESCO». Ανατολικότερα του χωριού υπάρχει μια ανηφόρα με τσιμέντο, οι τσιμεντοσωλήνες εκεί χρήζουν επιδιόρθωσης ή αλλαγής για την αποφυγή όχι μόνο ζημιών αλλά και πιθανής αποκοπής του μέρους αυτού του δρόμου. Σημειώνεται ότι μέχρι και αυτό το σημείο διέρχονται αυτοκίνητα καθώς κάτοικοι μετακινούνται προς τα κτήματα τους ή στα κοπάδια τους.
Κάποια σημεία χρειάζονται εργασίες επιδιόρθωσης, συντήρηση ή τοποθέτηση νέων τσιμεντοσωλήνων προς αποφυγή καθίζησης ή άλλων πιθανών ζημιών. Για παράδειγμα στο σημείο «γέφυρα» όπου και η είσοδος του χωριού, χρειάζεται στον παρακείμενο δρόμο τοποθέτηση τσιμεντοσωλήνων, καθώς έχει μεγαλύτερο εύρος και διευκολύνει τα μεγαλύτερα οχήματα και στην παρούσα φάση μοιάζει με ρυάκι παρά με δρόμος.
Λίγα μέτρα ή ίσως και χιλιόμετρα αποτελούν το εσωτερικό μέρος της οδοποιίας του χωριού Ευαγγελισμός, που καταχρηστικά λέγεται δρόμος καθώς θυμίζει κακοτράχαλο μονοπάτι ή και καλντερίμι και οι διαδρομές αυτές θυμίζουν εικόνες ντοκιμαντέρ από λεωφορεία ή οχήματα σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές και άλλες ασιατικές χώρες.
Η εγκατάσταση των ανεμογεννητριών οδήγησε στην δημιουργία νέων δρόμων και στην καλυτέρευση της υφιστάμενης οδοποιίας. Γεγονός είναι ότι αν δεν υπήρχαν αυτές οι εργασίες, ο δρόμος προς τα χωριά του Κάβο Ντόρου, θα θύμιζε σε πολλά σημεία καρόδρομο και διαδρομή για άμαξες. Απόδειξη αποτελεί ότι τόσα χρόνια που η χώρα είχε μια οικονομική ευμάρεια και υπήρχε η χορήγηση πακέτων, ουδέν έργον όσον αφορά τον δρόμο προς τα χωριά του Καφηρέα δεν πραγματοποιήθηκε, πως άραγε το 2014 μεσούσης της οικονομικής κρίσης και χωρίς την άλλοτε παρουσίας περισσότερων κάτοικων στα χωριά αυτά, έχουμε την εμφάνιση οδοστρωτήρων, φορτωτών, μπουλντόζων, εργατών και κυρίως χρημάτων.
Η διαδρομή προς αυτό τον οικισμό δεν ακολουθεί την συνέχεια των υπολοίπων της περιοχής, αλλά έχει άλλη διεύθυνση καθότι είναι κτισμένο νοτιότερα σε μια παραθαλάσσια τοποθεσία. Ο δρόμος ανατολικά του Κομήτου που κατευθύνεται προς το χωριό αποτελεί για πολλούς ένα είδος «διακλάδωσης».
Ο δρόμος αυτός
χαράχτηκε που μέσα από τους πουρναρότοπους και χαμηλή βλάστησης τοπίο ειχε
διανοιχτεί από την τότε υπηρεσία τους στρατού (Μ.Ο.Μ.Α), που έδρευε την εποχή
εκείνη στο Κόμητο. 1970 περίπου φτάνει ο δρόμος στο μέρος αυτό μέχρι και την
κεντρική Εκκλησία του χωριού «Ευαγγελισμός της Θεοτόκου», όπου αποτελεί και το
άτυπο κέντρο.
Την εποχή εκείνη και έπειτα τα αυτοκίνητα, καθώς τα λεωφορεία και τα φορτηγά (εκφόρτωσης ζωοτροφών, μεταφοράς προβάτων κτλ), αναγκάζονταν να επιστρέψουν και πάλι στον Κόμητο, για να συνεχίσουν την πορεία τους προς τα ανατολικά χωριά του Κάβο Ντόρου, την Αμυγδαλιά, την Πρινιά και την Σχίζαλη.
Η διάνοιξη του δρόμου, από την τοποθεσία «πύργος» μέχρι και την Εκκλησία του χωριού, το 1987, θα αποτελέσει ένα έργο που θα διευκολύνει όχι μόνο των όλων αυτών που αναφέρθηκαν αλλά συνέβαλε και στην εύκολη πρόσβαση των κατοίκων προς τα κτήματα τους.
Ιστορικό
Η χωροθέτηση της περιοχής για την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών οδήγησε στην προετοιμασία που αφορούσε την βελτίωση της υπάρχουσας οδοποιίας στις κατά τόπου θέσεις. Το 2013 και πολύ περισσότερο το 2014, η ασφαλτόστρωση, που μέχρι τότε έφτανε μέχρι τις ανεμογεννήτριες κοντά στα Αντιά, θα επεκταθεί μέχρι σε αυτό τον οικισμό και εν συνεχεία προς το Κόμητο, κατόπιν στο Καψούρι και καλύπτοντας μια διαδρομή κάπου 5 χλμ έφτασε μέχρι και το Θύμι.
Το 2017 οι εργασίες αυτές θα διευρυνθούν στο χωριό Ζαχαριά καθώς και την υπόλοιπη διαδρομή μέχρι και την Αμυγδαλιά, καλύπτοντας ουσιαστικά ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της επαρχιακής οδού.
Το χωριό Ευαγγελισμός μέσα σε αυτό το φάσμα των εργασιών, το 2014 η αρτηρία του από το Κόμητο προς τον οικισμό, θα συμπεριληφθεί μέσα στο πλαίσιο των παραπάνω εργασιών. Οι εργασίες θα αφορούν τον δρόμο μέχρι και την γέφυρα του χωριού, έτσι θα υπάρχει ένας ασφαλτόστρωση μέχρι και την είσοδο του οικισμού.
Δρόμος
Η «εσωτερική οδοποιία» του χωριού, θα παραμείνει μια χωμάτινη διαδρομή που δυσχεραίνει τις μετακινήσεις των κατοίκων εκεί, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες από τα νεροφαγώματα και τις λάσπες που υπάρχουν εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.
Η
μετάβαση από την γέφυρα και εντευθεν δείχνει μια άλλη πραγματικότητα που δεν
συνάδει
μετους δρόμους άλλων χωριών και προπάντων με την εποχή μας. Διανύοντας
κάποιος με το αυτοκίνητο του αυτήν την διαδρομή στο χωριό, ατενίζει μια
άλλη πραγματικότητα και ύπαιθρο, που τα άλλοτε λεωφορεία, φορτηγά και οχήματα
που ανήκαν στην εποχή του 1970 έχουν αλλάξει, ο δρόμος όμως αυτός παραμένει το
ίδιο σε ότι αφορά αυτήν την περασμένη εποχή.Οι επιδιορθώσεις και βελτιώσεις από τα χωματουργικά μηχανήματα (γκρέϊντερ) δεν είναι τίποτα άλλο παρά «παυσίπονα» για τους κατοίκους του χωριού αυτού.
Ακόμη και οι σποραδικές και μεμονωμένες τσιμεντοστρώσεις μερικών μέτρων, σε μερικά σημεία που κατά καιρούς πραγματοποιήθηκαν σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτουν την οδοποιία του χωριού αυτού.
Μια εργασία τσιμεντόστρωσης που συνέβη προσφάτως, (2017-18 περίπου) καταλαμβάνει μια απόσταση 200 μέτρων (και κάτι παραπάνω αυτών) από την θέση του καφενείου μέχρι και το σχολειό.
Μια ακόμη εργασία για παράδειγμα ( 2018) με εκσκαφέα «τσάπα» υπήρξε και αφορούσε την διάνοιξη ενός ήδη υπάρχοντος ή υποτυπώδους αυλακιού στο δρόμο απ το σχολείο προς το μονοπάτι, εμβαθύνοντας το καθότι τα νερά των βροχοπτώσεων δημιουργούσαν επιπρόσθετα προβλήματα από την λάσπη.
Αναφερόμενοι
στο πρακτικό μέρος του ζητήματος, από την γέφυρα μέχρι και την Εκκλησία του
χωριού η απόσταση είναι κάτι λιγότερο ή και περισσότερο από ένα χιλιόμετρο. Από
αυτό το άτυπο κέντρο και νότια του οικισμού, μέχρι και την θέση «αλώνι», η
απόσταση είναι κάπου στα 360 μέτρα.
Όσον αφορά τον δρόμο που οδηγεί από το χωριό (ανατολικά) προς την οδική αρτηρία Κόμητο-Καψούρι, στην περιοχή «πύργος» καλύπτει μια απόσταση περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων είναι ένας χωματόδρομος εδώ και 30 χρόνια, θαρρείς και είναι διατηρητέο από την «UNESCO». Ανατολικότερα του χωριού υπάρχει μια ανηφόρα με τσιμέντο, οι τσιμεντοσωλήνες εκεί χρήζουν επιδιόρθωσης ή αλλαγής για την αποφυγή όχι μόνο ζημιών αλλά και πιθανής αποκοπής του μέρους αυτού του δρόμου. Σημειώνεται ότι μέχρι και αυτό το σημείο διέρχονται αυτοκίνητα καθώς κάτοικοι μετακινούνται προς τα κτήματα τους ή στα κοπάδια τους.
Κάποια σημεία χρειάζονται εργασίες επιδιόρθωσης, συντήρηση ή τοποθέτηση νέων τσιμεντοσωλήνων προς αποφυγή καθίζησης ή άλλων πιθανών ζημιών. Για παράδειγμα στο σημείο «γέφυρα» όπου και η είσοδος του χωριού, χρειάζεται στον παρακείμενο δρόμο τοποθέτηση τσιμεντοσωλήνων, καθώς έχει μεγαλύτερο εύρος και διευκολύνει τα μεγαλύτερα οχήματα και στην παρούσα φάση μοιάζει με ρυάκι παρά με δρόμος.
Λίγα μέτρα ή ίσως και χιλιόμετρα αποτελούν το εσωτερικό μέρος της οδοποιίας του χωριού Ευαγγελισμός, που καταχρηστικά λέγεται δρόμος καθώς θυμίζει κακοτράχαλο μονοπάτι ή και καλντερίμι και οι διαδρομές αυτές θυμίζουν εικόνες ντοκιμαντέρ από λεωφορεία ή οχήματα σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές και άλλες ασιατικές χώρες.
Η εγκατάσταση των ανεμογεννητριών οδήγησε στην δημιουργία νέων δρόμων και στην καλυτέρευση της υφιστάμενης οδοποιίας. Γεγονός είναι ότι αν δεν υπήρχαν αυτές οι εργασίες, ο δρόμος προς τα χωριά του Κάβο Ντόρου, θα θύμιζε σε πολλά σημεία καρόδρομο και διαδρομή για άμαξες. Απόδειξη αποτελεί ότι τόσα χρόνια που η χώρα είχε μια οικονομική ευμάρεια και υπήρχε η χορήγηση πακέτων, ουδέν έργον όσον αφορά τον δρόμο προς τα χωριά του Καφηρέα δεν πραγματοποιήθηκε, πως άραγε το 2014 μεσούσης της οικονομικής κρίσης και χωρίς την άλλοτε παρουσίας περισσότερων κάτοικων στα χωριά αυτά, έχουμε την εμφάνιση οδοστρωτήρων, φορτωτών, μπουλντόζων, εργατών και κυρίως χρημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου